יום רביעי, 10 ביוני 2009

ועד שנלך ערומים...

אולי יום אחד כולנו נחזור ללכת עירומים ,אולי, אבל עד אז, אם נאהב את זה או לא, הבגדים שאנחנו לובשים הם כרטיס הביקור הראשוני ולפעמים המכריע בכל מפגש עם אנשים.

חשוב לזכור: סגנון אישי לא = אופנה
האופנה היא הכיוון בו נושבת הרוח,
סגנון אישי זו הדרך שבה אנחנו מתרגמים בעזרת רעיונות ופריטים משתנים את הזהות שלנו, שבניגוד לאופנה לא משתנה אלא תמיד נבנית, רבדים רבדים של חוויות ,טעמים והעדפות.

ובדיוק בחיבור הזה, שהוא לא תמיד פשוט או טבעי, בין האופנה לבין הסגנון האישי, תמצאו - אותי

כולנו מתפקדים כסטייליסטים, בערך מהזמן שלמדנו להתלבש לבד, לחלקנו זאת אחת מהנאות החיים ולחלקנו צורך שכרוך בהרבה ניסוי וטעייה, אבל גם לנהנים וגם לסובלים צריך להיות קו מנחה אחד: לדעת לשלוט באופנה ובהיצע הקיים ולא להישלט על ידה

סימנים לכך שאולי דרושה קצת עזרה:
- יש לך בארון יותר מכמה פריטים שלבשת רק פעם אחת.
- אין לך מקום בארון אבל גם אף פעם אין לך מה ללבוש.
- את מרגישה שכל העיצובים והמידות בחנויות איך שהוא תמיד מדלגים עלייך.
- אתה יוצא מותש ממסע קניות כאילו היה טרק של שלושה ימים בהימלאיה

אבל סטייליסטית זה לא קצת מוגזם? מה ,אני בהוליווד?

אז קודם כל כן, את/ה כוכבים, בהפקה הגדולה מכולן, ולהתלבש נכון ברגעים האמיתיים זה אתגר מעניין וחשוב גם בלי שטיח אדום מתחת לרגליים, ולא פחות חשוב, המטרה עיקרית שלי היא לייעל ולגלות לך מגוון אלטרנטיבות ודרכים לחסוך בזמן בכסף ובמאמץ, בהתאם לערכי ההפקה ולתסריט שלך וכמובן להבין מה הכי יחמיא למבנה הגוף והצבעים שלך.

תהליך הסטיילינג האישי מתחיל במפגש שלי עם סגנון החיים שלך ובמיקוד הדרישות והצרכים שנעמיד במרכז, מכאן ניגש אל המלתחה הקיימת, ננתח אותה ונחליט על כיוון פעולה – זה יכול לכלול סינון והתאמה של הפריטים הקיימים, רעיונות לשדרוג יצירתי של בגדים ואביזרים, השלמת המלתחה, או יצירה של מלתחה חדשה, שתהיה שימושית,מדוייקת ובעיקר מחמיאה.
ה"יציאה לשטח" היא יותר מ"ללכת לחנות בגדים", נכיר חנויות ומתחמים שאולי לא היו מעולם על מפת הקניות שלך ונרחיב את מגוון האלטרנטיבות הסגנוניות והתקציביות שיעמדו לרשותך .
- אפשר גם לערוך פגישת קניות ממוקדת, או ייעוץ לקראת אירוע מיוחד ( כן כן גם חתונות והריונות)
- אפשר לתת כמתנה למישהו מיוחד שתחפצו ביקרו במראהו
- ואפשר, ובעיקר רצוי, להרים טלפון או ליצור קשר במייל, ולשאול כל שאלה שנותרה ללא תשובה.

ליצירת קשר : 054-7713277 yef@bezeqint.net

ובינתיים אתם מוזמנים לדפדף בבלוג ולהכיר אותי קצת יותר ,

מחכה כבר לפגוש אתכם..

הכיני ארונך לקיץ


גם אם נדחיק ממש טוב אי אפשר להמלט מהעובדה שהקיץ כבר פה כדי להשאר אז לכל המדחיקים והמאחרים ( כמוני) והגיע הזמן לפרוייקט הכיני ארונך לקיץ :

שלב 1 – מפגשים מרגשים
מוציאים הכול החוצה ופורשים על המיטה ( בשלב זה יתכנו מפגשים מרגשים עם פריטים שאהבנו ושכחנו מקיומם)
שלב 2 - מיון ללא רחמים
ערימה אחת : ברי המזל שממשיכים איתנו ( לפחות עד שלב 3)
ערימה שניה : בגדים שלא נלבשו בשנתיים האחרונות ( מסיבות שונות ומשונות כמו קניה ברגע של טישטוש מהחום או אי שפיות , הוספה או החסרה במשקל וכו' )אך משום מה נשארים בארון .
ערימה שלשית: בגדים שלא נלבשו לאחרונה מסיבות של שינויי אופנה אך קיים סיכוי שיחזרו למעגל בעתיד , כאלה שיש להם ערך סנטימנטלי או כספי יקר ( מישהו אמר וינטג'?) או כאלה שבעזרת תופרת טובה וכמה שינויים קטנים יתנו תמורה.

ערימה 2 תעבור לתרומה או לסיבוב בחנויות יד שניה ( אולי יצא לכם מזה כמה שקלים)
ערימה 3 תישאר באיחסון
ערימה 1 עוברת לשלב הבא

שלב 3 - מדידות ללא רחמים
ערימה מס' 1 עוברת לשלב המדידות , זה הרגע להתייצב באומץ מול המראה ולהחליט האם הבגד באמת מחמיא לנו מכל הכיוונים , האם הגיזרה והצבע עושים איתנו חסד .
בגדים לא מחמיאים בעליל יצטרפו לערימת למסירה
שידרוג ותיקונים – ערימה נפרדת לבגדים שיעברו לטיפולה של תופרת טובה שתוכל להצר / להרחיב/ לקצר ולהפוך פריט לא מדויק למחמיא ועדכני.

שלב 4 - סידור והשלמות
אני ממליצה לסדר את הארון על פי צבעים וסוגים ( חולצות , מכנסים וכו')
נעליים כדאי לאחסן בקופסאות שלהם ולהצמיד לכל קופסה צילום של מה נמצא בתוכה (טריק ידוע)
שהכול מסודר עוברים לשלב הבא : רשימת קניות.

שלב 5 – רשימת קניות
אחרי שאנחנו יודעים מה כבר יש זה הזמן לחשוב מה חסר : השלמות של פריטי בייסיק , קניה של פריט אופנתי ומעודכן וכו' ( רשימת המאסט של כל מלתחה היא כבר נושא לכתבה נפרדת ונגיע אליו בעתיד).
לצאת ליום שופינג כאשר אנו אוחזים ברשימה כזאת יחסוך לנו זמן , כסף ויתגמל אותנו ברכישות מדוייקות ונכונות.
המלצה שלי להמתין קצת עם הקניות , מכירות סוף העונה בפתח וחבל להשקיע היום בפריט שעוד חודש כבר ימכר בהנחה...

למתקדמות ובעלות הסבלנות אני מצרפת את הלינק לפוסט שמסביר ( עם הומור רב) איך להעביר את הארון לעידן הדיגיטלי (תעוד מצולם של כל הארון שמאפשר בעזרת כל מיני אתרים חינמיים לשחק ולהרכיב הופעות חדשות ומרגשות מהקיים)- ככה באמת אפשר לראות בקלות מה יש...


http://fashiontribes.typepad.com/fashion/2009/01/organizing-your.html


בהצלחה ...




אחח איזה סדר


אווה לנגוריה מסדרת את הארון לקיץ

כנראה שאני לא פאשיוניסטה

כשהחלטתי לבחור בסטיילינג כמקצוע מצאתי את עצמי מקדישה זמן לא מבוטל בתהייה איך אני מגדירה את הסגנון האישי שלי. חשבתי לעצמי שכסטייליסטית אנשים יצפו לראות אותי בהופעה סופר אופנתית מגובה בכל הטרנדים האחרונים , אז זהו שלא...
סטייל מבחינתי זה לא להיות קורבן אופנה אלא למצוא את הפריטים שבהם אני נראית ומרגישה טוב , מחמיא ובעיקר נוח. אחרי שנים של התנסויות ואימוץ של טרנדים חולפים, גיבשתי לעצמי סגנון נינוח שמורכב ברובו מפריטי בייסיק שלא נס ליחם ואני יכולה עונה אחרי עונה לחרוש עליהם .
עקבים ומיני שמלות ערב לא ימצאו אצלי במלתחה , זה פשוט לא אני ( אמנם כשאני מנסה לדפוק הופעה נשית ומסחררת אני נתקלת בבעיה אבל בכל מקרה אחרי החלפות ומדידות תמיד אצא בסופו של דבר לבושה בהתאם לסגנון שלי) .
האתגר שלי בתקופת המיתון הנוכחית בה תקציב הקניות הצטצמצם פלאים הוא להמציא שילובים חדשים מהקיים , להשקיע בפריטים על זמניים ואיכותייים כי כמו שאמר מישהו חכם , "אני לא מספיק עשירה כדי לקנות בזול" ואת התשוקה לאופנתיות לבטא במציאת אקססוריז משלימים כמו תיק קטן "בצבע הנכון לעכשיו" , חגורה , תכשיט או זוג נעליים לא יקר שישרוד את העונה .
אם ישנו טרנד שכובש את עיני שברור לי שהוא לא פה כדי להשאר אממש את התשוקה בפריט אחד במחיר סביר ( זארה, מנגו ושאר הרשתות בטוח יתנו את הפיתרון וגם בשוק או בבסטות של אלנבי יכולות להתגלות יציאות / מציאות).אני אוהבת אופנה , להסתובב בחנויות ולראות מה חדש , לדפדף במגזינים ולחקור בלוגים חדשים אבל בחיים אמיתיים אני נאמנה לאישיות שלי , למבנה הגוף, לנוחיות ולתקציב וזה מה שאני מנסה להעביר בסטיילינג אישי ללקוחות

אני בג'ינס וגופיה של קרן גרוס מעצבת מוכשרת שמצליחה לשלב פשטות ואלגנטיות

עשי לך סנדל

קניתי השבוע טוש בצבע זהב ומאז ממלא אותי צורך עז להתיז ניצוצות זהב על כל מה שנקרה בדרכי.
בנבירה אקראית במגירת הנעליים שלי נתקלתי בזוג הסנדלים התנכ"יות שרכשתי אי אז בשוק העיר העתיקה בירושלים,מאז הן במגירה כי בכל פעם שנעלתי אותן הרגשתי שעוד שניה מצרפים אותי לגרעין נח"ל חדש.
חשבתי לעצמי , למה לא לזרוק בהן ניצוצות זהב ולהפוך אותן לפריט מיוחד , משהו קצת אחר מטרנד הגלדיאטור שתוקף מכל כיוון אפשרי. ניסיתי , יצא ממש נחמד , הוספתי קישוט מוזהב בדמות של ראש של צייד שהוא בעצם עגיל ישן של אמא שלי ולביטול מוחלט של אפקט הקיבוץ : לק בוהק באדום או ורוד פוקסיה
והרי התוצאה : (ודרך אגב הוא הולך ממש טוב עם תיק הקש מאחד הפוסטים הקודמים...)